Köpvillkor

Köpinformation

Nordic Pickleball AB reserverar sig för tryckfel, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Vi ingår endast avtal med myndig person (18 år).

Sortiment

Nordic Pickleballs sortiment består av utrustning för pickleball från kända varumärken. Inledningsvis kommer vi samarbeta med Selkirk (Selkirk Sports) och PROLITE (PROLITE Sports) men hoppas inom en snar framtid kunna bredda vårt utbud ytterligare.

Priser

Alla priser är angivna i svenska kronor inkl. 25 % moms. Priset som gäller är det som är angivet den dag kunden gör sin beställning. Eventuella fraktkostnader och andra avgifter redovisas innan du bekräftar köpet. Kunder som beställer från länder utanför Sverige kan vara skyldiga att betala tullavgifter. Ev. tullavgifter är inte inkluderat i priset och redovisas inte innan du bekräftar ditt köp. Ev. tullavgifter ska betalas av kunden till tullen i det land som vi levererar till. Nordic Pickleball AB äger rätt att ändra priser på hemsida utan föregående avisering.

Vid uppenbara felaktigheter såsom s.k. förklaringsmisstag eller liknande, avseende det pris eller den produktinformation som anges i mottagningsbekräftelsen eller fakturan, äger Nordic Pickleball AB rätt att korrigera sådant pris eller sådan information varpå ny mottagningsbekräftelse och faktura skickas ut. Kund äger rätt att avbeställa sin order utan kostnad om korrigeringarna inte accepteras.

Betalning

Nordic Pickleball AB erbjuder flera, trygga betalningsalternativ. Välj det alternativ som passar dig bäst när du kommer till kassan. Minderåriga (under 18 år) får inte genomföra köp utan målsmans godkännande. Läs mer om våra olika betalalternativ här.

Personuppgifter

Nordic Pickleball AB är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till Nordic Pickleball AB. Uppgifterna lagras i syfte att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot kund. Personuppgifterna du lämnar till oss används för att vi ska kunna ge dig en fullgod service och fullgöra vår del av avtalet.

Uppgifterna kan också komma att användas för vår marknadsföring, t.ex. för utskick av nyhetsbrev eller erbjudanden, om du har angett att du vill ha det. De, av dig lämnade uppgifterna, kommer endast att användas inom Nordic Pickleball AB.

Du har rätt att genom en skriftlig begäran få ta del av de uppgifter som finns registrerade om dig. Givetvis har du rätt att begära rättelse av felaktiga uppgifter om dig. Du har även rätt att begära så att dina uppgifter blir raderade ur vår databas.

Undantag vid fakturaköp och delbetalning
Undantaget är att ditt personnummer används av tredjepart (Svea Ekonomi) för att göra kreditkontroll vid Faktura eller Delbetalning som betalningsalternativ.

Övergiven kundvagn

Om du har lagt varor i kundvagnen utan att fullfölja köpet, e-postar vi en kom-ihåg-lista till dig över de produkter som du lagt i kundvagnen, förutsatt att du:

  • prenumererar på vårt nyhetsbrev,
  • eller är registrerad kund hos oss,
  • eller har angett din e-postadress hos oss på annat vis.

Detta är en extra kundservice för att göra ditt köp hos oss så smidigt och enkelt som möjligt. Du kan när som helst återskapa kundvagnen med alla varorna i eller låta bli. Du behöver således inte agera om du ej önskar fullfölja köpet.

Pris och tillgänglighet på produkterna baseras på tidpunkten då du la produkterna i kundvagnen. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna något i samband med olika kampanjer med utlöpsdatum. Produkterna kan också ha sålts slut.

Leverans

Vi behandlar alltid din order så fort vi kan och den skickas alltid senast nästkommande vardag.
Förväntat leveranstid är 1 – 3 vardagar för leveranser inom Sverige. Vid eventuellt dröjsmål kommer vi kontakta dig och delge aktuell information.

Vi skickar alla våra leveranser med välkända fraktlösningar, nästan alltid med PostNord men även DHL, FedEx m.fl. kan vara aktuella. Exakt vilken fraktlösning beror på paketets storlek/vikt samt var du bor men vanligtvis gäller alltså PostNord. Du kommer alltid att kunna få en spårningslänk i samband med att vi skickar din order till dig.
Vi rekommenderar att du använder Postnords kostnadsfria app “Postnord – Spåra dina paket”, då kan du enkelt följa din leverans.

Ej uthämtat paket

Har du fått ett paket levererat till ombud men sedan inte hämtat ut paketet enligt ombudets villkor så går det i retur till oss. Om det sker så måste vi tyvärr debitera dig en hanteringsavgift för detta. Så här går det till:

  1. När din leverans kommer i retur till oss så makuleras den.
  2. Vi makulerar din betalning och den betalas tillbaka till dig minus en avgift för ej uthämtat paket. Avgiften består av och motsvarar den faktiska fraktkostnaden + den faktiska returfraktkostnaden samt en administrativ avgift på 100 sek. Har du en faktura som ej är betald ännu så korrigeras beloppet, har du redan betalat fakturan så får du ett mail med instruktioner för att få pengarna återbetalade. I de fall vi inte kan dra beloppet från den gjorda betalningen så skickar vi istället en faktura. Det samma gäller om ordervärdet inte täcker avgiften.
  3. Vill du fortfarande ha det du beställt så lägger du en ny order precis som vanligt.

(Notera att outlösta paket EJ omfattas av ångerrätten. Du kan alltså inte undvika att hämta ut/ta emot ett paket och sedan åberopa ångerrätten.)

Samma villkor gäller vid paket med hemleverans.

Företagsfaktura
Följande gäller för kunder som handlar i egenskap av företag och väljer betalning via faktura (“företagsfaktura”).

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum (eller det datum som framgår av fakturan). Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2 % per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (“Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR:
Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08-514 931 13eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.