Viktig information när du handlar på Nordicpickelball.se

Nordic Pickleball vill förenkla och förbättra din upplevelse online, när du letar efter utrustning som passar just för dig.

Här på sidan hittar du all viktig information kring när du handlar på Nordicpickleball.se.

Har du några frågor som du inte hittar svarat på nedan, kan du självklart alltid kontakta oss på info@nordicpickleball.se (Vi svarar alltid inom 24 timmar)

Säker betalning via Svea Ekonomi och Trustly.

Du kan alltid hitta och hantera dina betalningar på Sveas hemsidan, där du loggar in med ditt BankID.

Logga in på Sveas hemsida här

  • Visa
  • Mastercard
  • Faktura
  • Delbetalning
  • Banköverföring via Trustly
  • Swish Handel

Vi behandlar alltid din order så fort vi kan och den skickas alltid senast nästkommande vardag.
Förväntat leveranstid är 1 – 3 vardagar för leveranser inom Sverige. Vid eventuellt dröjsmål kommer vi kontakta dig och delge aktuell information.

Vi skickar alla våra leveranser med välkända fraktlösningar, nästan alltid med PostNord men även DHL, FedEx m.fl. kan vara aktuella. Exakt vilken fraktlösning beror på paketets storlek/vikt samt var du bor men vanligtvis gäller alltså PostNord. Du kommer alltid att kunna få en spårningslänk i samband med att vi skickar din order till dig.
Vi rekommenderar att du använder Postnords kostnadsfria app “Postnord – Spåra dina paket”, då kan du enkelt följa din leverans.

Ej uthämtat paket

Har du fått ett paket levererat till ombud men sedan inte hämtat ut paketet enligt ombudets villkor så går det i retur till oss. Om det sker så måste vi tyvärr debitera dig en hanteringsavgift för detta. Så här går det till:

  1. När din leverans kommer i retur till oss så makuleras den.
  2. Vi makulerar din betalning och den betalas tillbaka till dig minus en avgift för ej uthämtat paket. Avgiften består av och motsvarat den faktiska fraktkostnaden + den faktiska returfraktkostnaden samt en administrativ avgift på 100 sek. Har du en faktura som ej är betald ännu så korrigeras beloppet, har du redan betalat fakturan så får du ett mail med instruktioner för att få pengarna återbetalade. I de fall vi inte kan dra beloppet från den gjorda betalningen så skickar vi istället en faktura. Det samma gäller om ordervärdet inte täcker avgiften.
  3. Vill du fortfarande ha det du beställt så lägger du en ny order precis som vanligt.

(Notera att outlösta paket EJ omfattas av ångerrätten. Du kan alltså inte undvika att hämta ut/ta emot ett paket och sedan åberopa ångerrätten.)

Samma villkor gäller även vid paket med hemleverans.

I enlighet med Distansavtalslagen har du full rätt att ångra köp eller byta beställd vara inom 30 dagar från att du mottagit varan.

För att göra en retur gör du som följer:

Kontakta oss via info@nordicpickleball.se för att anmälan din retur. Detta måste ske inom 30 dagar från ditt köpdatum för att returrrätten ska anses giltig. Vi återkopplar då med ett retur-formulär. Detta retur-formulär fyller du i och returnerar tillsammans med den vara som du önskar att returnera.

Vår rekommendation är att skicka paketet med spårning så att du kan spåra försändelsen på vägen till oss. Du står själv för returen till oss, så besök ditt närmsta postombud så hjälper de dig att välja rätt fraktalternativ.

Skicka sedan returen tillsammans med orginalförpackning till:

Nordic Pickleball
Koboltvägen 11
611 67 Nyköping

Så snart vi mottagit paketet behandlas returen av oss. Vid godkänd retur återbetalas summan för din order via Svea. Om du har vidare frågor kring din återbetalning hänvisar vi till Sveas kundtjänst.

Bytes- och ångerrätten gäller endast om nedanstående krav uppfylls:

– Varan omfattas av bytes- och returrätten.

– Varan är oanvänd och felfri.

– Faktura/kvitto/följesedel finns och kan uppvisas.

Oacceptabelt köpbeteende

Om vi ​upptäcker ett oacceptabelt retur- eller köpbeteende så förbehåller vi oss rätten att avbryta och ej leverera ordrar till de berörda kunderna och/eller att pausa kunderna i fråga. Detta är aktuellt vid exempelvis onormalt hög returfrekvens.

Det går självklart jättebra att byta din vara inom 30 dagar från att du har mottagit din order.

Skicka varan retur till oss tillsammans med den ifyllda lilla lappen med returinformation du fick tillsammans med din beställning. Har du inte kvar lappen, är det bara att skicka med en egen lapp, där du skriver ditt ordernummer samt vilken vara du önskar istället.

OBS: Vi kan endast byta varan till en nya vara av samma kostnad eller mindre. Ifall du vill byta till en billigare vara, utbetalas mellanskillnaden av Svea Ekonomi, när vi har behandlat ditt byte och skickat den nya varan.

Om du vill byta till en dyrare vara måste du lägga en ny beställning. Vi har tyvärr inte möjlighet att öka på beloppet på din redan färdigbehandlade order.

Reklamation

Reklamation av felaktig eller skadad vara skall ske så fort som möjligt. Nordic Pickleball AB står för alla kostnader i samband med reklamationen. Om du fått hem ett rack eller annan produkt, som är skadat eller defekt ber vi dig kontakta vår kundtjänst via mail info@nordicpickleball.se för att få din reklamation behandlad. Beskriv gärna skadan/felet med en bild för att underlätta hanteringen.

Transportskada

Vi använder Postnord vid frakt och alla försändelser är därigenom försäkrade mot skada. Upptäcker du skadan när du hämtar paketet anmäler du det direkt till posten. I annat fall anmäler du det till oss.

Tvist

Vid en eventuell tvist följer Nordic Pickleball AB Allmänna Reklamationsnämndens beslut (www.arn.se).

I enlighet med Distansavtalslagen har du full rätt att ångra köp eller byta beställd vara inom 14 dagar från att du mottagit varan. Vi på nordicpickleball.se har valt att utöka tiden och erbjuder hela 30 dagar så att du kan känna dig trygg i ditt köp.
Undantag från detta gäller om det är en special- eller kundanpassad vara.

För att göra en retur gör du som följer:

Anmäl din retur till oss via info@nordicpickleball.se inom 30 dagar från ditt köptillfälle. Vi återkommer då med ett returformulär. Detta retur-formulär fyller du i och packar ner i ett brev tillsammans med den vara som du önskar att returnera.

Vår rekommendation är att skicka paketet med spårning så att du kan spåra försändelsen på vägen till oss. Du står själv för returen till oss, så besök ditt närmsta postombud så hjälper de dig att välja rätt fraktalternativ.

Skicka sedan returen tillsammans med originalförpackning till:

Nordic Pickleball
Koboltvägen 11
611 67 Nyköping

Så snart vi mottagit paketet behandlas returen av oss. Vid godkänd retur återbetalas summan för din order via Svea Ekonomi. Om du har vidare frågor kring din återbetalning hänvisar vi till Sveas kundtjänst.

Bytes- och ångerrätten gäller endast om nedanstående krav uppfylls:

– Varan omfattas av bytes- och returrätten.

– Varan är oanvänd och felfri.

– Faktura/kvitto/följesedel finns och kan uppvisas.

Bytes- och ångerrätten gäller endast om nedanstående krav uppfylls:

– Varan omfattas av bytes- och returrätten.

– Varan är oanvänd och felfri.

– Faktura/kvitto/följesedel finns och kan uppvisas.

Vi vill att du ska känna dig tryck när du befinner dig på våran webbplats.

Här hittar du vår integritetspolicy